22/3/16 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ. ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ – ΜΙΚΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Saturday, March 26th, 2016 @ 1:04PM

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.
ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ – ΜΙΚΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.

Πραγματοποιήθηκε τελικά στις 16/3/16 η ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, όπου η Δημοτική Αρχή παρουσίασε τα πεπραγμένα της. Η πίεση των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ, αλλά και άλλων δημοτικών παρατάξεων, είχε ως αποτέλεσμα η Δημοτική Αρχή να αναβάλλει την προ εικοσαημέρου «στο πόδι» σύγκλιση του σώματος και να ετοιμάσει το γραπτό κείμενο που δεν υπήρχε τότε. Παρ’ όλα αυτά, ούτε οι φορείς καλέστηκαν, ούτε οι πολίτες ενημερώθηκαν για να συμμετέχουν, όπως προβλέπει ο Νόμος, ενώ και ο απολογισμός δόθηκε στους Δημοτικούς Συμβούλους καθυστερημένα. Επι του απολογισμού τώρα, συνοπτικά οι βασικές εκτιμήσεις και παρατηρήσεις μας είναι οι παρακάτω:

  • Το 70% περίπου του περιεχομένου του και μάλιστα με αναλυτικά στοιχεία, ήταν η δουλειά των υπηρεσιών του Δήμου για ενάμιση χρόνο, μια δουλειά που γίνεται έτσι και αλλιώς, ανεξάρτητα από το ποιος είναι Δημοτική Αρχή. Σε αντίθεση όμως μ’ αυτό το έργο, τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής, δηλαδή το άλλο 30% του κειμένου, ήταν γενικολογίες κατά βάση χωρίς ουσιαστική αποτίμηση στη βάση μετρήσιμων στόχων που είχαν τεθεί με κάποιο προγραμματισμό.
  • Το πραγματοποιημένο έργο, για την περίοδο που πέρασε, είναι σχεδόν μηδενικό. Συγκεκριμένα, στη συντήρηση των ασφαλτοταπήτων, την κατασκευή νέων πεζοδρομίων, την κατασκευή αγωγών ομβρίων, τη διαμόρφωση και τις αποζημιώσεις χαρακτηρισμένων κοινόχρηστων χώρων, την αγορά ελεύθερων χώρων στην Τερψιθέα, στα έργα υποδομής σε σχολεία (επεκτάσεις 16ου Δημοτικού και 5ου Γυμνασίου – Λυκείου, ανακατασκευή πρώην 2ου Δημοτικού, εξασφάλιση οικοπέδων 5 Νηπιαγωγείων, του 3ου και 7ου Γυμνασίων, του 2ου Λυκείου κλπ), την κατασκευή νέων παιδικών σταθμών και την κατασκευή νέων αθλητικών υποδομών. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ. Κάποια έργα που βλέπουμε γίνονται από την Περιφ. Αττικής. Άλλωστε οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους στον Οικονομικό Απολογισμό του 2015: α) Επενδύσεις κάτω του 10%, β) Έργα στο 12%, γ) Αγορά ακινήτων μηδενική.
  • Πλασματική είναι η εικόνα στα Οικονομικά του Δήμου όπου παρουσιάζεται αύξηση των εσόδων από το 2014 στο 2015 κατά 6.453.595€. Στην πραγματικότητα έχουμε μείωση κοντά στις 400.000€, αφού τα 5.617.772€ είναι το επιπλέον υπόλοιπο του 2014 που μεταφέρθηκε στο 2015 και το 1.250.000€ καθυστερούμενη κρατική επιχορήγηση που συγκυριακά εγγράφηκε στα έσοδα του Δεκεμβρίου του 2015. Αποκαλυπτική είναι η υλοποίηση του προϋπολογισμού του 2015, όπου το ποσοστό στα κρατικά έσοδα και τα τέλη καθαριότητας είναι κοντά στο 90%, αλλά στα έσοδα που κυρίως είναι από πηγές του Δήμου το αντίστοιχο ποσοστό είναι κοντά στο 30%. Ούτε όμως εξορθολογισμός στις δαπάνες έχει γίνει, όπως ισχυρίζεται η Δημοτική Αρχή, εκτός μικρών εξαιρέσεων, γιατί με τον τεράστιο αριθμό κατατμήσεων, απ’ ευθείας αναθέσεων, αλλά και του τρόπου των δημοπρασιών, συχνά οι εκπτώσεις είναι μόνο 1% – 2%. Ούτε και από το ΕΣΠΑ υπάρχουν έσοδα, εκτός ελαχίστων από παλαιά δρομολογημένων και το έργο για το κέντρο της πόλης, προϋπολογισμού 6,5 εκατ. € που ισχυρίζεται ο κ. Δήμαρχος ότι ενέταξε στο ΕΣΠΑ, μέχρι τώρα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ.

Ακόμα
ü Ενώ η ΔΕΑΠ διαλύθηκε ως δημοτική επιχείρηση το 2011, μέχρι σήμερα, 5 χρόνια μετά, δεν προχώρησε η εκκαθάρισή της, παρ’ ότι ο Δήμος έχει πληρώσει από τότε περίπου 500.000€ σε υποχρεώσεις της. Επίσης η δημοτική επιχείρηση Γκολφ όχι μόνο δεν προσφέρει έσοδα στο Δήμο, αλλά τον επιβαρύνει κιόλας με τους μισθούς μέρους των εργαζομένων, που αν και μετατάχθηκαν, εξακολουθούν να εργάζονται σ’ αυτή.
ü Ενώ με αμετάκλητο βούλευμα παραπέμπεται σε δίκη η υπόθεση της αγοράς των οικοπέδων ΚΑΡΒΕΛΑ, με την οποία ο Δήμος επιβαρύνθηκε με επιπλέον 3 εκατ € περίπου, η Δημοτική Αρχή δεν διεκδικεί την επιστροφή τους, ούτε ορίζει δικηγόρο για να παρέμβει ως πολιτική ενάγουσα.

  • Ο κ. Δήμαρχος έχει επιλέξει να διοικεί το Δήμο με ένα εξωθεσμικό επιτελείο προσωπικών συμβούλων που αμείβονται αρκετά παχυλά, ένας εκ των οποίων πληρώνεται με απ’ ευθείας ανάθεση εργασιών στην εξασφάλιση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, αλλά στην πράξη ασκεί παρανόμως διοίκηση. Η επιλογή αυτή του Δημάρχου υποβαθμίζει τους Αντιδημάρχους, προπαντός όμως αλλοιώνει το ρόλο των υπηρεσιών και τις παραγκωνίζει επιλεκτικά. Δεν εφαρμόζεται ο ισχύων Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας, υπάρχουν πολλά τμήματα χωρίς προϊστάμενο και ολόκληρη Διεύθυνση με νευραλγικό ρόλο χωρίς ούτε ένα προϊστάμενο. Είναι ενδεικτικό το έγγραφο που έγινε το φθινόπωρο από τους Δ/ντες των υπηρεσιών του Δήμου, για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του, όπου επισημαίνονται τα προβλήματα και ζητούνται λύσεις που ακόμα να έρθουν. Δεν κυκλοφορεί τυχαία η φράση «Ο Δήμαρχος θέλει τους εργαζόμενους μόνο ως υπογραφάκηδες».
  • Πλήρης είναι και η υποβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, δηλαδή των εκλεγμένων οργάνων αντιπροσώπευσης των δημοτών. Οι συνεδριάσεις απροετοίμαστες, με τις εισηγήσεις να δίνονται την τελευταία στιγμή ή και καθόλου. Εντάσσονται στο Δημοτικό Συμβούλιο θέματα πριν καν συζητηθούν στις αρμόδιες επιτροπές που υποτίθεται τα εισηγούνται, οι οποίες συνεδριάζουν για το σκοπό αυτό λίγες ώρες πριν τη συνεδρίασή του. Οι εισηγήσεις για προμήθειες, εργασίες και έργα αναφέρονται μόνο στη σχετική νομοθεσία, χωρίς να δίνεται εικόνα στους συμβούλους που να αιτιολογεί την αναγκαιότητα. Απουσιάζουν μεγάλα θέματα της πόλης από την ημερήσια διάταξη. Η μη τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου συμπληρώνει την εικόνα. Η ειρωνεία είναι ότι ο κ. Δήμαρχος κάλεσε πριν μήνες τους αρχηγούς των παρατάξεων για την αναβάθμιση των παραπάνω οργάνων και από τότε, παρά τις υποσχέσεις, τίποτα δεν τηρήθηκε.
  • Είναι θετικό που λειτουργεί Δημοτική Συγκοινωνία στο Δήμο μας, με δυσανάλογο όμως κόστος σε σχέση με τους εξυπηρετούμενους δημότες. Αυτό είναι αποτέλεσμα πρόχειρης και βιαστικής μελέτης, με βάση την οποία τηρούνται δύο πολύ μεγάλα σε μήκος δρομολόγια, με πέντε μόνο οχήματα. Έτσι ο χρόνος αναμονής είναι τεράστιος και συχνά αποτρεπτικός για τη χρήση του μέσου.
  • Θετικό είναι και το έργο στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής, αν εξαιρέσουμε τις συναυλίες που ελάχιστα προσφέρουν στο κοινωνικό κομμάτι. Είναι προφανές ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα σε μόνιμη και σταθερή βάση από όλους.
  • Ισχυρίζεται η Δημοτική Αρχή ότι προχώρησε σε κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών και αναφέρει ως παράδειγμα τη «Χρυσή Ακτή» και κάποιες παράνομες διαφημιστικές πινακίδες. Αυτά που έγιναν όμως είναι ελάχιστα μπροστά στον τεράστιο όγκο των αυθαιρέτων κατασκευών που υπάρχουν, αλλά και όσων ξεφυτρώνουν κάθε μέρα σε πρασιές και πεζοδρόμια. Πολλές φορές μάλιστα έχουν τεθεί τα ερωτήματα: Γιατί ο Δήμος δεν εισπράττει ούτε ένα ευρώ από τα εκατοντάδες παράνομα διαφημιστικά πλαίσια; Γιατί δεν μπαίνουν τα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος; Μεγάλα είναι και τα ερωτήματα για την επαναλαμβανόμενη από το καλοκαίρι, επι τρεις φορές, δημοπρασία των διαφημιστικών πλαισίων επι στεγάστρων σε στάσεις λεωφορείων. Ενστάσεις για φωτογραφικές διατάξεις και τιμή εκκίνησης μόνο 200€ ανα στέγαστρο το χρόνο, όταν οι εταιρείες εισπράττουν 5.000 και 6.000€ από τους πελάτες τους. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν λέγεται προστασία του δημόσιου συμφέροντος.
  • Τρία ακόμα παραδείγματα δείχνουν εύγλωττα την νοοτροπία της Δημοτικής Αρχής:

1. Προβάλλει στον απολογισμό την τοποθέτηση 1.120 νέων φωτιστικών σωμάτων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Στην πραγματικότητα πρόκειται για αντικατάσταση παλαιών, στο πλαίσιο έργου ενταγμένου στο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ και χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ που δρομολόγησαν οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, κάτι που δεν αναφέρεται, όπως και σε άλλες περιπτώσεις συνεχιζόμενων έργων. Επι των ημερών της Δημοτικής Αρχής ελάχιστα προγραμματίστηκαν όταν υπάρχουν 13.500 ηλεκτροβόρα φωτιστικά σώματα και χρειάζονται 18.000 για να φωτιστεί επαρκώς η πόλη.

2. Δαπανά υπέρογκα ποσά (αθροιστικά με τα προβλεπόμενα το 2016 φτάνουν το 1 εκατ. €), δυσανάλογα του παραγόμενου έργου εξωραϊσμού της παραλίας, χωρίς να υπάρχει μάλιστα μια συνολική μελέτη διαμόρφωσης στη βάση του Π.Δ. του 2004.

3. Ενώ βρήκε έτοιμη μελέτη για Παιδικό Σταθμό σε οικόπεδο της συνοικίας Ν. Ευρυάλη, με την οικοδομική άδεια λίγο πριν την υπογραφή της, προτίμησε να μην την αξιοποιήσει και με την δικαιολογία της άμεσης ανάγκης (τι ειρωνεία!) ενέταξε στον προϋπολογισμό την προμήθεια ΠΡΟΚΑΤ κτιρίου. Πέρασε ενάμιση χρόνος και όχι μόνο δεν υπάρχει Παιδικός Σταθμός, αλλά και οι διαδικασίες που ακολουθούνται γεννούν πολλά ερωτηματικά:

  • Γιατί στον διαγωνισμό δεν έλαβαν μέρος εταιρείες κατασκευής ΠΡΟΚΑΤ κτιρίων, παρά μόνο ένας μηχανικός που δεν κατασκευάζει τέτοια κτίρια;
  • Γιατί αφού ο μοναδικός συμμετέχων κόπηκε δύο φορές από την Επιτροπή Διαγωνισμού, τη μία γιατί δεν προσκόμισε πιστοποιητικό εγγραφής του στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την άλλη γιατί δεν προσκόμισε ασφαλιστική ενημερότητα, η Οικονομική Επιτροπή, με την πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής, της έδωσε εντολή να ολοκληρώσει τη δημοπρασία;
  • Γιατί η ίδια πλειοψηφία έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά του μοναδικού συμμετέχοντος με μόνο 1,5% έκπτωση;

Η Πρόεδρος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ κ. Αθηνά Λυγνού αναφέρθηκε σε όλα τα παραπάνω και σε πολλά άλλα στην ομιλία της, μη ψηφίζοντας τελικά τον Απολογισμό πεπραγμένων. Τόνισε μάλιστα ότι καθ’ όλη την περίοδο που πέρασε οι ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ στάθηκαν με ευθύνη και έκριναν τη Δημοτική Αρχή καλοπροαίρετα, κατέθεσαν πολλές προτάσεις και ερωτήσεις, πάντα με την πρόσθεση να συμβάλλουν στο κοινό καλό, χωρίς όμως να βρουν ουσιαστική ανταπόκριση, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις του κ. Δημάρχου.

Posted by
Categories: Front Page, Δελτία Τύπου

No comments yet. Be the first!
Leave a Reply
Ανοιχτοί Ορίζοντες